Animated Dragonica Star Glove Pointer

Thursday 21 July 2011

Mata ku nampak hantu...

Mata ku nampak hantu...hahaha...tajuk macam dalam movie plak kan...
Bosan la plak asyik ceta hantu dari orang lain je...kali ni aku nak ceta pasal diri aku plak...ceta benar tau bukan rekaan semata-mata...

Aku tau hanya segelintir manusia je yang boleh nampak hantu / jin / syaitan ni...aku penah melihat hantu waktu aku kecik je...tapi perkara yang aku tak boleh lupa sampai sekarang ni ialah wajah hantu / jin / syaitan tu sendiri..sungguh mengerunkan..huhuhu...

CERITA 1

Ceritanya begini...time tu umur aku 7 or 8 tahun kot...
Pada waktu malam sekitar pukul 2 or 3 pagi aku terjaga dari tidur..aku terdengar jirusan air di bilik air. Aku melihat di sebelah ku mak ku tiada, mungkin mak aku pegi bilik air kot...


Tiba-tiba aku ternampak 'benda' yang keluar dari bawah katil..aku jadi kaku seketika...rupanya sungguh menyeramkan...warna badan dia hijau, tinggi. ada 2 tanduk dan paling menakutkan aku dia tersenyum kat aku..aku ape lagi lari langkah seribu laa...dan paling aku tak sangka hantu / jin kejar aku dari belakang..time tu aku menangis sambil berlari...huhuhu...takot sangat...

Aku berlari ke arah bilik air..aku tau mak aku ada kat situ..aku segera memeluk mak ku dan mak aku hairan tengok aku bangun pagi-pagi buta sambil menangis. "Adeq, nape menangis?, " tanya mak ku. Aku perasan hantu / jin tu menghilangkan diri di bawah sinki dapur. Sambil menangis aku menjawab "hantu kejar adeq mak...," kata ku...


Mak aku segera mendukung ku ke tempat tidur semula...setelah itu aku boleh tidur nyenyak...hehehe...

CERITA 2

Pada waktu pagi yang indah..chewah...takde la indah sangat pun..aku bangun pagi time tu nak dekat pukul 7 pagi kot...aku da biasa bangun pagi walaupun time tu aku sekolah petang..time tu aku sekolah rendah lagi tak ingat darjah brape...mak aku turut bersama membantu ku mengemas katil..

Tiba-tiba aku ternampak satu lembaga tinggi dan besar lalu di ruang tamu..aku nampak menerusi langsir bilik itu..langsir bilik ku warna putih dan jarang, so boleh la nampak menerusi langsir...lembaga itu tinggi sampai ke siling rumah ku..pergerakan nya macam slow motion je...time tu aku hendak memanggil mak ku lihat sekali tapi kelu lidah la plak..so, aku hanya mapu mencuit mak ku dan aku menunjukkan jari ku ke arah lembaga itu. Mak aku pun terdiam seketika melihat lembaga itu berlalu menghilangkan diri di pintu agak nya..itu sahaja...sekian...hehehe...


CERITA 3
Dah banyak kali aku kena tindih dengan makhluk halus ni...sampai lah sekarang...kadang-kadang makhluk halus ni tindih aku sampai aku sukar nak bernafas...aku tak boleh tidur sorang diri dalam keadaan gelap..mesti 'benda' tu kacau aku...sebab itu sampai sekarang aku takut tidur sorang diri dalam keadaan gelap...sejak kecik lagi aku selalu di ganggu makhluk halus ni sampai aku jadi penakut...aku memang takut gelap..kalau nak tidur tutup lampu memang boleh tapi dengan syarat ada teman dalam bilik tu..kalau tidur sorang2 aku biarkan lampu terbuka je sampai la subuh..mak aku pun da faham dengan perangai aku ni..jangan la sesekali tutup lampu walaupun aku tengah tidur..'benda' tu akan kacau aku tindih aku dan 'benda' tu juga pernah menjelmakan diri di luar tingkap bilik ku...kali ni tak nampak wajah tapi nampak lembaga hitam pakai topi berdiri di luar tingkap bilik ku...kalau orang x mungkin la kan..rumah aku tu tingkat 1..so, banyak la juga aku pernah nampak hantu ni...huhuhu...


ok la..aku da penat bercerita...sekian... :)


p/s : Jangan tutup lampu !!!!!





2 comments:

  1. I am quite interested with the one u mentioned about that green creature.. I've seen that one... Kadang nk ckp kite ni beriman sgt pon x, tp when it comes to bnde2 cmni, mmg bole nmpk kn??... Bile cite kt org laen, dorang x caye... But i dun blame them.. Nice to read ur story... =)

    ReplyDelete